Időpontkérés

Szeretnéd ha a hajad és a bőröd egészséges lenne?

Akkor fogyassz az alábbiakból napi rendszerességgel és helyreáll az egyensúly a szervezetedben.

Szinte minden nő vágyik a hosszú, fényes és egészséges hajra azonban ez nem adatik meg mindenkinek egy csettintésre akárhogy is szeretnénk. Tévedés azt hinni, hogy ezért nem tehetünk semmit, és csak kitartó várakozással nőhet a hajunk. Fontos a vitamin bevitel a szervezetünkbe, amely által a hajunk és a bőrünk regenerálódása is felgyorsul.


Nézzük meg  mely vitaminok és ásványi anyagok azok amelyek segítségünkre lehetnek célunk megvalósításában, miért is fontosak szervezetünknek és hogyan juthatunk hozzájuk.

A-vitamin:
A bőr és a hajszálak fejlődésében játszik fontos szerepet. Biztosítja a megfelelő ütemű hajnövekedést, hatására a haj sima és bársonyos lesz. A retinol nagy mennyiségben fordul elő a tejtermékekben, a sárgarépában, a sárgabarackban, a paprikában és a halolajban. Tudni kell! Az A-vitamin túladagolása veszélyes lehet. Ha tabletta formájában fogyasztjuk, vigyázzunk, hogy a megengedett napi dózisnál többet ne vegyünk be belőle! A táplálkozással bevitt A-vitamint nem lehet túladagolni.


B-vitaminok: 
Erősítik és táplálják a hajat, szabályozzák a faggyútermelést, és aktiválják a hajhagyma anyagcsere-folyamatait. Segítenek a gyulladások kivédésében, egészségesen tartják a fej bőrét. Sok B-vitamin van az élesztőben, a halban, a tojássárgájában, a dióban, a mogyoróban, a hüvelyesekben és a búzacsírában. (kiegészítőként pl.: B-komplex)

C-vitamin:
Univerzális erőforrás, s így a haj egészségét is képes fenntartani, illetve helyreállítani. Lehetővé teszi, hogy a vas – ez a fontos építőelem – a hajhagymákhoz is eljusson, továbbá a haj sejtjeit is erősíti. A C-vitamin megtalálható a citrus- és a káposztafélékben, a paprikában és kiviben.

F-vitamin: Korpásodás ellen
Főként olajos magvakban, és teljes kiőrlésű gabonákban fordul elő. Amellett hogy véd a káros sugárzástól, mint az ultraibolya, segít megakadályozni a hajhullást, és a korpásódást. Ez a különleges vitamin számos hajápolási termékben megtalálható, ezeknek használata a tavaszi időszakban kiemelten ajánlott.

H-vitamin:  A hajhagymák védelmében 
A H-vitamin fontos szerepet játszik abban, hogy a haj erős és csillogó legyen. Segít, hogy a hajhagymák ne gyulladjanak be, ezzel kiküszöbölve a hajhullást. Természetes forrásai: hal, dió, tojásfehérje, teljes kiőrlésű gabonafélék.

E-vitamin:
Csökkenti a bőr sérülékenységét, gyorsítja a sebek gyógyulását, megakadályozza a durva hegek képződését. Védi a vörösvértesteket a károsodástól. Ennek a vitaminnak köszönhető az is, hogy testünkben nem képződnek véralvadékok, hiszen gátolja azok keletkezését, illetve, ha már létrejöttek, segíti azok lebontását. Az E-vitamin égési sebekre is kiválóan alkalmazható.Kiváló értágító és alvadásgátló, jó vérnyomáscsökkentő és vizelethajtó.

Az E-vitamin védi a szívet, ugyanis szabadgyök fogó hatása révén védelmet biztosít a szív koszorúereinek (a szívizmokat vérrel ellátó ereinek), így kevésbé alakul ki érelmeszesedés.Gátolja a  vérlemezkék összecsapódását, vagyis a vérrögképződést, ezzel véd a trombózis, a szívroham, illetve a szélütés kialakulása ellen is.



Érdekesnek találtad ezt a cikket?
Kapcsolódó témáink: Trend Pedikűr Nyereményjáték Masszázs Manikűr Kozmetika Kéz- és lábápolás Halpedikűr Fodrászat Esküvő Csomagok A-List Salon&SPA Összes téma